NBV's Mål og Politik

NBV's mål er

NBV's politik 

Det forventes, at foreningens medlemmer

NBV har en undervisningsvejledning, der evalueres årligt. Her er
planen for begynderkurus i biavl 2019 i pdf-format

NBV's logo

I NBV er vi stolte af, at vi har taget stilling til, hvordan vi mener, man bør arbejde med biavl og honningproduktion. Vi vil løbende tage de faglige diskussioner og sammen finde det standpunkt, som vi mener, er det bedste for at få en god og bæredygtig biavl i foreningen.
 
Et logo fungerer oftest som et kendetegn og/eller som et kvalitetsmærke. Vi arbejder bevidst med, at når du bruger NBV's logo, så signalerer du, at du som biavler aktivt tilstræber at opfylde NBV's mål og politik. På denne måde kan vi vise, hvad vi står for.
 
Logoet er specielt udarbejdet til NBV af grafisk designer Annette Lindahl efter idé af Willy Poulsen. Det kan bestilles og købes som klistermærke til emballagen af biavlsprodukter.

NBV's Persondataforordning

EU’s nye persondataforordning, GDPR, trådte i kraft 25. maj 2018. GDPR er primært møntet på virksomheder, men gælder bl.a. også for foreninger og dermed for NBV.
Baseret på vejledning fra Danmarks Biavlerforening har vi i NBV fortolket forordningen i henhold til Dokument om fortegnelsespligt.