Nordsjællandske Bivenner

Du er her:   Hjem > Aktiviteter i NBV regi > Skolebigårdsmøder 2017
menulink

Skolebigårdsmøder 2017

Ugentlige møder fra april til august

Skolebigården er åben hver torsdag aften fra kl. 18:30 til ca. 20:30 fra 20. april til 17. august. Møder uden for dette tidsrum annoncereres særskilt. I skolebigården mødes biavlere for at udveksle erfaringer og lære nyt og for at passe foreningens bifamilier. Timen fra 18:30 - 19:30 er afsat til undervisning af deltagerne i årets begynderkursus.

Tema-aftener

Nogle aftener i skolebigården vil have et tema. Disse temaer annonceres løbende.

Driftsform

Her drives en moderne form for biavl. Bifamilierne er fortrinsvis etableret i opstablingsstader i rammemålene 12 x 10, men der vil også være bifamilier i et eller to trugstader og i LavNormal. Begyndere får på den måde mulghed for at vurdere forskellige stadetyper før indkøb af udstyr.

For at undgå spredning af sygdomme mellem bigårde bruges der i skolebigården udelukkende udstyr, der forefindes der, dvs. foreningens bidragter og handsker, stadeknive osv.

Interesserede er velkomne til at besøge skolebigården

i dens åbningstider og se, hvordan arbejdet med bierne foregår. Det anbefales at være iført lange bukser og gummistøvler. Foreningen kan udlåne dragter og handsker til såvel voksne som børn. 

Skolebigårdens beliggenhed ses på kortet her.

Udebigård

Foreningen har også en udebigård i Søllerød Kirkeskov.

Undermenu

« forrige  |   top  |   næste »

Powered by CMSimple
Template by CMSimple modified by djurhuusweb.dk
Login